Vervolg rondreis - Reisverslag uit Horseheads, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Vervolg rondreis - Reisverslag uit Horseheads, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Vervolg rondreis

Blijf op de hoogte en volg Inge

31 Mei 2013 | Verenigde Staten, Horseheads

Hallo allemaal,

Vorige keer was ik gebleven bij The Everglades. Daarna zijn we doorgereden naar Key West in het zuidelijkste puntje van Florida. Dit was ook erg mooi om te zien. Bij Key West hebben we een jetski gehuurd en zijn we rond de eilanden geraced. Lekker gas geven op die dingen is altijd leuk! Daarna door naar Miami, waar ik al een keer geweest was. Het was lekker om weer op Miami South Beach te kunnen liggen. Deze keer was het wel met zonder stappen in vergelijking tot de spring break haha. Vervolgens zijn we vanaf Miami omhoog gereden om via Charlotte naar Washington D.C. te gaan. Van Charlotte naar D.C. zijn we een heel stuk via de Blue Ridge Parkway en de Skyline drive gereden. Dit is een mooie weg tussen de bergen door. Hierbij zijn er heel veel mooie uitzichtpunten waar je kunt stoppen maar je rijdt er ook gewoon letterlijk langs. Het rijdt wat minder snel dan de snelweg maar het is wel een heel stuk mooier!

De stad Washington D.C. viel mij een beetje tegen. Het is uiteraard leuk om er te zijn en om The White House en The Capitol te zien. Maar verder nog een aantal grote gebouwen, voornamelijk musea. De gebouwen zijn mooi maar zeggen mij verder weinig (ja pap, ik ben een cultuur barbaar:) haha) De eerste dag ben ik naar het Crime Museum geweest wat wel interessant was:) Ook heb ik het Arlington Cemetry gezien, dit is een enorme begraafplaats waar oorlogslachtoffers begraven liggen. Dit was erg indrukwekkend en mooi om te zien!

Vervolgens zijn we via Cleveland naar Chicago gereden. Dat is werkelijk een prachtige stad!!! Het heeft gebouwen in allerlei verschillende bouwstijlen en alle gebouwen zijn (bijna) even mooi. In Chicago heb je ook The Skydeck, wat een tijd lang het hoogste gebouw van de wereld is geweest. Boven, bijna op de top, heb je op verdieping 103 kleine uitbouwsels van glas. Hier kun je in gaan staan en dan sta je letterlijk boven Chicago en kan je door het glas de straten onder je zien. Dit is wel een beetje eng maar vooral super gaaf! Hierbij moesten natuurlijk ook de nodige mooie foto's gemaakt worden:) Ook zijn we met een boot over de Chicago River door de stad gevaard. Hierbij waren alle gebouwen goed te zien en kregen we er ook nog wat uitleg bij van een gids (komt dat cultuur gehalte toch nog goed!). Ook zijn we op de Navy Pier geweest waar de eerste avond een vuurwerkshow was, ook erg leuk.

Na Chicago zijn we via Detroit naar Leamington gereden waarbij we de grens naar Canada hebben overgestoken. Na Leamington zijn we naar Niagara Falls gereden. Dit zijn enorme en prachtige watervallen op de grens tussen Amerika en Canada. Hierbij hebben we eerst de Canadese kant bekeken en vandaag hebben we de Amerikaanse kant bekeken. Ik ben blij dat ik beide kanten gezien heb. Van veel had ik gehoord dat de Canadese kant mooier is dan de Amerikaanse kant. Nou daar moet ik ze gelijk in geven maar de Amerikaanse kant ziet er ook weer heel anders uit en is ook absoluut de moeite waard! Het is onbeschrijflijk hoeveel water er daar in een minuut naar beneden kletter. En ja ik denk dan, dat water moet toch een keer op zijn.. Maar nee hoor, de dag daarna valt het nog altijd net zo vrolijk en met net zoveel kracht naar beneden. Wat kan natuur toch fascinerend en mooi zijn!

Vandaag zijn we vanaf Niagara falls doorgereden naar Horseheads, ja zo heet het plaatsje echt. Dit is een plaatsje vlakbij Watkins Glenn state park. Dit is een natuurpark met heel veel watervallen en rivieren. Hier gaan we proberen te raften en we gaan sowieso hiken. Hierna moeten we 2 juni de auto inleveren in New York. Dan heb ik nog tot 5 juni om New York te bekijken en dan vertrekt het vliegtuig weer naar Nederland. Raar om te bedenkend dat ik na al die tijd weer naar Nederland ga.

De laatste verhalen zal ik vertellen in een blog dat ik weer vanuit Nederland schrijf, bizar!! Maar ik heb wel onwijs veel zin om jullie allemaal weer te zien!! Al ga ik Amerika wel erg missen....

Ik ga nog even een weekje genieten en ik zie jullie vanaf 6 juni weer in ons koude kikkerlandje!