Bezoek paps, mams en Ester - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Bezoek paps, mams en Ester - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Bezoek paps, mams en Ester

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 April 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Hoi lieve allemaal,

Zoals belooft mijn volgende blog nadat mijn ouders en ons Ester op bezoek zijn geweest. Ze zijn vandaag rond 2 uur 's middags weer vertrokken vanaf de campus na een geweldig weekend. Het was ontzettend fijn en leuk om ze weer te zien en we hebben een hoop lol gehad. Donderdag zijn ze rond half 5 's middags op de campus aangekomen, ik had les tot kwart over 3 dus kon daarna nog mooi even mijn kamertje spik en span maken voor het hoge bezoek. Nadat ze aangekomen waren hebben we eerst natuurlijk een borreltje gedronken op mijn kamer om het te vieren. Daarna heb ik ze de campus laten zien en hebben we heerlijk gedineerd in de dining hall (niet dus..). Donderdagavond heb ik ze alle drie meegenomen naar boneshack om een dansje te wagen, het was uiteindelijk toch gewoon een donderdagavond. Er is niet echt veel gedanst door ons maar wel veel bier gedronken en veel mensen gekeken, een geslaagde avond dus. Over het feit dat ik mijn ouders mee naar Boneshack neem veroorzaakte hier heel wat rare gezichten wat dan weer niet zo heel vreemd is.

Vrijdag hebben we eerst (geprobeerd) om onze roes uit te slapen. Ik heb mama met de was geholpen en moest daarna naar de les, paps en Ester konden lekker blijven liggen (luilakken!). Aangezien het vrijdag heel de dag regende konden we niet echt iets ondernemen omdat al het interessante hier in Cullowhee buiten is. We hebben eerst boodschappen gedaan en daarna zitten rikken (kaarten) in de keuken. Dit zorgde toch voor een erg gezellige en hilarische middag. Er mag in de gemeenschappelijke ruimte geen alcohol gedronken worden. Volgens spap en smam is dat complete onzin dus er werd een lekker wijntje en biertje genuttigd in de keuken in de bekende rode bekers. De eerste keer dat ik deze regel verbreek is dankzij mijn ouders, over het goede voorbeeld gesproken.. Vrijdagavond zijn we uiteten geweest bij een Griek en 's avonds hebben we op mijn kamer zitten yahtzeeën. Hierbij werden er een aantal borreltjes gedronken en veel gelachen, met als gevolg dat er op de deur werd geklopt of het wat zachter kon. Ook de eerste keer dat er iemand klaagt over geluidsoverlast, met mijn ouders haha. Maar dat betekend in ieder geval dat het gezellig was!

Zaterdag redelijk op tijd opgestaan en zijn we naar een soort American football wedstrijd geweest. Daarna hebben we vlakbij de campus door de bossen gewandeld. Het was de bedoeling dat de wandeling alleen over asfalt wegen zou gaan en we eindigde in de bossen. Daar kwam mijn geweldige gevoel voor richting weer om de hoek kijken, tja ik blijf toch een vrouw.....:) Gelukkig bleek de richting toch goed te zijn en kwamen we uiteindelijk goed uit. Zaterdagavond zijn we uiteten geweest bij een Mexicaans restaurant en 's avonds zijn Ester en ik naar een huisfeest geweest. Zo kon Ester ook meemaken hoe de Amerikaanse huisfeesten in zijn werk gaan en we hebben een geslaagde avond gehad. Helaas kon ik echt geen ouders meenemen naar een studenten huisfeest dus paps en mams konden op tijd te bed.

Zondag eerst uitgeslapen en vervolgens zijn we naar The Great Smoky Mountains national park geweest. Hier hebben we genoten van prachtige vergezichten. In dit park hebben we van zondag op maandag in de camper geslapen. Maandagochtend (vandaag dus) zijn we nog wat watervallen weeste bekijken en daarna zijn we terug gereden naar de campus. Ester moest haar koffer gaan pakken omdat ze vandaag terug vliegt naar Nederland. Om 2 uur hebben we weer afscheid moeten nemen en hebben spap en smam ons Ester op het vliegveld afgezet en hebben ze zelf hun reis voortgezet.

Verder gaat alles op school goed en heb ik met beach volleyballen nog alle wedstrijden gewonnen. Deze week beginnen de play offs en ik hoop dat we het daarin net zo goed doen. Het vorige weekend ben ik een weekend naar Charlotte geweest met een aantal vrienden. Ook dit was een heel geslaagd weekend, Charlotte is een prachtige stad!

Ik kan nog veel meer vertellen maar het blog is alweer langer dan gepland dus ik ga er een eind aan maken.

Tot schrijfs lieve mensen!!

  • 04 Mei 2013 - 12:16

    Bart Borsten:

    Hey Inge,

    Klinkt super leuk allemaal, de tijd gaat snel he. Ik hoop dat je nog heel veel plezier hebt daar de laatste weken. Nu begint het stukje reizen en nog meer genieten.

    Groetjes Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cullowhee

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 12466

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: