Afscheid en rondreizen! - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Afscheid en rondreizen! - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Afscheid en rondreizen!

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 Mei 2013 | Verenigde Staten, Homestead

Lieve lezers,

Zoals belooft een nieuw blog maar deze keer niet vanaf WCU. Op dit moment zit ik in Homestead, een van de zuidelijkste plaatsjes in Florida, tegen de Everglades aan.

Voordat ik ging reizen heb ik eerst nog 4 final exams moeten maken. Deze heb ik alle vier goed gemaakt gelukkig. Hier in Amerika zijn ze een stuk sneller met cijfers dan in Nederland en ik weet mijn eind gemiddelde al voor de vakken. Voor twee vakken heb ik een A en voor de andere twee vakken een A+. Een A+ halen is mogelijk door extra credit punten te halen. Ik ben erg blij met deze resultaten en kan wel zeggen dat ik mijn minor naar volle tevredenheid heb afgerond!:) Helaas kwam tegelijk met het afronden van deze minor ook het afscheid nemen van alle vrienden die ik gemaakt heb gedurende mijn verblijf op de WCU campus. Ik heb erg veel met deze mensen gedeeld en veel mooie momenten meegemaakt. Het was dan ook verdrietig om afscheid te nemen en er zijn de nodige traantjes weggepinkt. Ook zijn er de nodige plannen gemaakt om elkaar in de toekomst weer te gaan zien, ik ben benieuwd welke plannen ook werkelijkheid gaan worden. Waarschijnlijk (en helaas) niet zoveel.. Gelukkig hebben we tegenwoordig social media en behoorlijk ontwikkelde telecommunicatie dus kunnen we wel contact houden:)

Na het afscheid nemen van mijn international friends kwam het weerzien met Niek en de reis die we nu samen aan het maken zijn. Ik zal in deze blog niet ingaan op de ingewikkelde persoonlijke situatie. Ik zal jullie vertellen wat we gedurende deze reis meemaken. We zijn gestart in North Carolina in Asheville waar Niek geland is 10 mei. Die avond hebben we de huurauto opgehaald, een Hyundai Genesis, een leuk autotje! We zijn zaterdag 11 mei naar de Great Smokey Mountains geweest en deze waren inderdaad erg smokey! Er hing een hele dichte mist en we konden amper een meter ver kijken. Dit was erg jammer omdat de hele Great Smokey Mountains om het uitzicht gaat. Gelukkig heb ik foto's van mijn vorige twee bezoeken dus kan ik wel laten zien hoe het er uit ziet als er geen mist hangt. Daarna zijn we nog een rondje over de campus gereden en zijn we richting het zuiden vertrokken, naar Atlanta. Na Atlanta zijn we naar Providence Canyon State Park geweest, een soort kleine 'Grand Canyon'. We hebben daar rond gewandeld en het was erg mooi. Vervolgens zijn we doorgereden naar Jacksonville. Na Jacksonville zijn we naar St Augustine geweest, een van de oudste plaatsjes van de USA. Daarna zijn we doorgereden naar Daytona Beach waar we lekker aan het zwembad gelegen hebben. Na Daytona Beach zijn we naar Orlando gereden. Hier zijn we naar Sea World geweest, een erg leuk attractie park met achtbanen en leuke shows met Orka's, dolfijnen, zeehonden en een walrus. De dag daarna zijn we naar het Kennedy Space Center geweest waar we verschillende raketten bewonderd hebben. Ook hebben we een raket lancering gezien wat ook wel cool was, het was alleen zo voorbij. Daarna zijn we doorgereden naar Homestead waar we nu zijn. Vandaag zijn we naar de Everglades geweest om de wilde alligators en krokodillen te temmen. Ook een rondje in de airboat gevaren en een alligator show gezien. Was ook allemaal erg mooi om te zien.

Morgen gaan we naar Key West en daarna naar Miami en nog veel meer! In mijn volgende blog laat ik weten wat ik daar weer beleeft heb!

Veel liefs Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Homestead

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 12470

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: