Spring is here! - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Spring is here! - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Spring is here!

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 April 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Dag lieve lezers,

Ik dacht dat het gewone leven na mijn spring break in Miami weer zou beginnen. En inderdaad, school is weer begonnen. Er is echter wel wat veranderd, het is lente!! Ja ik weet het, dat had ik kunnen weten, het is niet voor niks SPRING break. Maar het weer is hier de afgelopen dagen werkelijk fantastisch! Vorige week hebben we donderdag de hele dag regen gehad zodat ik weer met mijn regenlaarzen en mijn paraplu op pad kon. Maar sinds vrijdag is het een mooie blauwe lucht en rond de 20 tot 25 graden, heerlijk! Hierdoor voelt het hier nog meer als een vakantie. Overdag in hotpants en t-shirtje naar mijn les lopen. Overdag zijn er allerlei activiteiten in het centrum van de campus en iedereen is buiten omdat het zo'n lekker weer is. In het centrum van de campus is een fontein, die sinds de spring break aan is. Rondom de fontein liggen mensen in het gras, muziekje erbij van de activiteiten en chillen maar. Het begint steeds meer op het college life uit de films te lijken! Vorige week woensdagavond werd er buiten een film afgespeeld op een groot scherm. Lekker buiten in het gras liggen en een filmpje kijken. Was voor mij de eerste keer dat ik op die manier buiten een film keek, ik vond het echt fantastisch! Was net als in de film, mensen op hun dekens en onder hun dekens buiten in het donker een film kijken.

Vandaag is het international day en mochten alle internationale studenten hun vlag dragen in een vlaggen parade. Hierbij heb ik met trots de Nederlandse vlag gedragen! Vervolgens vonden Patricia, Luiz, Jerome en ik het een goed idee om door de fontein te lopen om wat verkoeling te zoeken. Het was heerlijk! en gaat zeker nog vaker gebeuren!:)

Sinds deze week is ook de beach volleybal competitie begonnen waarbij vier tegen vier gespeeld wordt. Ik speel mee met twee teams, een gemixt team waarbij twee jongens en twee meiden in het veld staan en een team met vier meiden. Afgelopen maandag heb ik mijn eerste wedstrijd gespeeld met het gemixte team en deze hebben we met 2-0 gewonnen. Een goed begin is het halve werk zeggen ze!:) Het was heerlijk om buiten in het zonnetje te beachen!:) Om het veld heen staan bomen die nu in bloei staan wat het plaatje compleet maakt. Ze spelen hier nog tot de 21 en als het 1-1 in sets wordt, wordt er een derde set gespeeld tot de 15. Morgen is mijn eerste wedstrijd met het meiden team, ik ben benieuwd. Ik hoop dat ik in mijn volgende blog over nog meer overwinningen kan schrijven!

Verder gaat het op school goed. Verschillende exams en quizen zijn van vorige week verzet naar deze week wat mij erg goed uitkwam. Hierdoor is het meer verdeeld over de weken en heb ik meer tijd om te leren voor alles. Want een nadeel van het lekkere weer, het is zo demotiverend als de pest voor je school werk! Maar aangezien de zon 's nachts niet schijnt wordt er toch nog wat aan school gedaan tot in de late uurtjes:)

Ow en ook niet onbelangrijk, morgen over een week komen mijn lieftallige paps en mams en mijn allerliefste zusje op bezoek in Cullowhee!! Ik kan haast niet wachten om ze weer te zien en om ze de campus en mijn omgeving te laten zien! Mijn volgende blog zal na hun bezoek weer verschijnen.

Heel veel liefs en tot schrijfs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cullowhee

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 12472

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: