SPRING BREAK MIAMI - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu SPRING BREAK MIAMI - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

SPRING BREAK MIAMI

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 April 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Dag lieve lezers en lezeressen,

Nu de spring break er op zit heb ik weer tijd om mijn blog te schrijven. Je zou zeggen dat ik in de vakantie juist tijd zou hebben om mijn blog te schrijven. Dit was niet het geval, omdat ik mijn vakantie in Miami doorgebracht heb! Ja ja, wat heb ik het toch zwaar, ik weet het.

Eerst nog even over de week voor spring break, daarin had ik nog een exam en een quiz waar ik voor moest leren. Het laatste exam was donderdag voor de vakantie, het was erg lastig om nog de concentratie op te brengen om daar voor te leren. Ik denk dat dit toch nog wel redelijk gelukt is, heb nog geen cijfer dus dat is nog even afwachten. De vrijdag voor spring break zijn we een dag naar Atlanta geweest. Daar zijn we naar de Coca Cola factory geweest. Dit was een soort museum over de geschiedenis van Coca Cola, was leuk om te zien. Aan het eind konden we 60 verschillende smaken proeven die allemaal geproduceerd worden door Coca Cola, dit was een bijzondere ervaring. Nooit beseft dat er zo veel verschillende frisdranken geproduceerd worden over de hele wereld. En ik kan je vertellen, ze smaken lang niet allemaal even goed!! Verder hebben we geshopt en de stad bekeken.

Vervolgens brak er een lang en rustig weekend aan met vooral veel wachten tot dat het maandag werd, de dag dat we de minivan opgehaald hebben en konden vertrekken naar Miami! We zijn rond half 8 's avonds vertrokken vanuit Cullowhee waar op dat moment een sneeuwstorm was. Geloof me, het voelt fantastisch om een sneeuwstorm te ontsnappen met als bestemming Miami!! We zijn met zijn zevenen naar Miami geweest, Patricia het Braziliaanse meisje besloot vrijdag om toch mee naar Miami te gaan in plaats van terug naar Brazilië. Dit vonden we allemaal super nieuws en we hadden nog 1 plek in de auto over dus dat was zo gefikst. Uiteindelijk zijn we gegaan met Patrick en Joey (Nederlanders), Luiz en Patricia (Brazilianen), Michael (Eritrea, in Oost Afrika) en Jerome (Fransman). Dit was een mooie internationale club. De eerste nacht hadden we geen hostel en hebben we in de auto geslapen na het stappen. Gelukkig kwamen we overdag mensen tegen die we van de universiteit kennen (hoe toevallig!!), vervolgens hebben we na het strand hun douche mogen gebruiken. Dit kwam erg goed uit omdat we op het strand geen douche konden vinden die werkte. Ook hadden ze een zwembad bij het hotel dus daar hebben we ook nog lekker gebruik van gemaakt:) Lucky us!! Vervolgens moesten we 's avonds voor het stappen in de auto indrinken. Ik heb nog nooit met zeven mensen in een auto zitten drinken op een parkeerplaats haha een bijzondere ervaring.

Vanaf woensdag sliepen we in een hostel in Miami wat echt heel goed bevallen is. Het is heerlijk om weer in een bed te slapen na twee nachten in de auto! We waren wel opgesplitst, twee keer drie personen sliepen in twee verschillende 12 persoons gemixte kamers en Patricia sliep met alleen meiden op de kamer. In het hostel hadden we een gemeenschappelijke ruimte met een tafelvoetbaltafel, een pooltafel en een jacuzzi waar we onze eigen drank mochten drinken. Je eigen drank drinken voordat je op stap ging was noodzakelijk omdat Miami echt onbetaalbaar is voor de gemiddelde student. We zijn 's avonds op stap geweest in clubs waar we meestal 20 dollar entree moesten betalen. En dan kun je in de club een lekker pilsje van 15 dollar nuttigen. Dan helpt bier drinken helaas niet om het goedkoper te houden aangezien dat het goedkoopste drankje was. Dan heb je als vrouw wel enkele voordelen. Voor club Bamboo was het 40 dollar entree voor mannen en gratis voor vrouwen, WOEHOEW!! Again, lucky us:) Naar Bamboo zijn we met zijn vieren geweest, Patricia en ik en twee jongens, nu zijn we wel zo schappelijk geweest om 20 doller voor de jongens mee te betalen. Vervolgens vond Patricia een groep Saoedi Arabiers die een 'table' hadden. Dit is een aparte tafel voor hun groep met een grote bak met ijs met redbull, een aantal andere sapjes en een grote fles vodka. Inclusief twee bediende die de drankjes voor hun inschenken en een bodyguard die zorgt dat er geen mensen van buiten hun groep de drankjes nuttigen. Binnen een minuut stond Patricia met een glas vodka in haar hand en 5 minuten later ik ook, dat hadden we goed voor elkaar. De Saoedi's bleven ons goed voorzien dus we hadden geen klachten. Vervolgens onze drankjes subtiel door gesluisd naar de jongens zodat die ook wat te drinken hadden. Dit eindigde in een zeer geslaagde en een tikkeltje dronken avond haha. Die mensen waren me een partij rijk, pffffff ongelooflijk! De andere avonden waren ook erg geslaagd, donderdag avond zijn we op een 'roof top party' beland bij de club Clevelander. Een prachtig feestje boven op het dak met een prachtig uitzicht, wat wil een mens nog meer.

Overdag was het heerlijk op het strand liggen, relaxen en nog wat beach volleyballen, echt super! Miami South Beach is zo mooi! Op vrijdag zijn we naar het park Everglades geweest, ja ja we hebben ook nog wat cultuur gesnoven. Hier konden we niet onderuit aangezien we de noodzakelijke culturele foto's voor het thuisfront nodig hebben. Gelukkig was het geen straf, Everglades is een prachtig natuurpark. Je vaart rond in een 'air boat', een boot met grote propellers achterop. Terwijl we door de prachtige natuur vaarden waren we op zoek naar aligators, krokodillen! We hebben er een aantal gezien en dat was een leuke ervaring.

De tijd in Miami is echt voorbij gevlogen en voor we het wisten was het alweer zondag en moesten we terug rijden naar good old Cullowhee. Zowel de heen reis als terug reis zijn goed verlopen. De trip duurde enkel ongeveer 15 uur inclusief stops, gelukkig waren we met 6 mensen die konden rijden dus konden we voldoende afwisselen. En uiteraard kwamen we in de regen terug in Cullowhee. Zoals eerder gezegd: WCU, We Carry Umbrellas! Toch voelde het goed om weer 'thuis' te komen. Gek hoe een plek in zo'n korte tijd als je thuis gaat voelen.

Nu gaat het normale leven weer beginnen. Deze donderdag een exam en een quiz en volgende week een exam en een deadline voor een verslag. Dus we gaan maar weer aan de gang:) Nog 6 weken, dan zit het semester er alweer op! Time flies when you're having ..... !

Tot schrijfs lieve mensen!

• 02 April 2013 - 09:40

Lisa:

Aaaah nice Inge! :)

Klinkt als een lekker weekje! Maar dat was het ook wel, als ik de foto's mag geloven!