Mid terms - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Mid terms - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Mid terms

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Maart 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Hallo lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie, bekende en overige! (er mag zelf bepaald worden waar je onder valt;))

Ten eerste mijn welgemeende excuses voor het lange wachten op mijn volgende blog. Mijn laatste blog is bijna twee weken geleden en ik moet me eigen schamen! Afgelopen weken zijn nogal hectisch verlopen. Op privé gebied zijn er problemen ontstaan maar daar wil ik in dit blog verder niet op in gaan.

Daarnaast zit ik halverwege (ja HALVERWEGE!!!) mijn studie tijd hier en dan komen de 'mid terms' om de hoek kijken. Dit is een fancy benaming voor de exams in het midden van het semester. Vorige week heb ik een exam en een quiz gehad en deze week twee exams (gister en vandaag). De exams voor deze week zitten er nu op dus vandaar dat ik nu tijd heb voor mijn blog. Met mijn cijfers gaat het nog steeds goed waar ik erg blij mee ben! Voor mijn exam van vorige week had ik met 144.5/150 (96%) het hoogste cijfer van de klas, waar ik stiekem wel een beetje trots op ben!:) Voor het exam van gister netjes 98/100 gehaald dus ik mag totaal niet klagen. Het exam van vandaag ging redelijk, al zal dat niet zo goed zijn als de andere exams. Voor deze resultaten wordt weer hetzelfde studieritme toegepast als vorige keer. Overdag van 3 tot 6 slapen, eten en dan studeren van half 9 tot half 3 of 5 uur 's nachts.

Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat dit ritme me prima bevalt, op deze manier kan ik mijn ritme alvast aanpassen voor de spring break voor in Miami! Vorige week werd onze Miami trip bijna verpest doordat ons hostel overboekt was en ze ons eruit gekicked hadden. Hierop hebben we na flink wat vloeken en tieren een nieuw hostel in Miami geboekt en kunnen we gelukkig alsnog gaan! Helaas was het hostel wel wat duurder, als oplossing hebben we een nacht minder geboekt en slapen we de eerste nacht in onze minivan, prima oplossing al zeg ik het zelf! We hebben een 7 persoons minivan en zijn met z'n 6e dus dat moet goed komen. Over 12 dagen vertrekken we, IK KAN HAAST NIET WACHTEN!!! :D

Verder gaat alles zijn gangetje hier. Vorige week waren er weer lessen gecanceld omdat het gesneeuwd had, helaas alleen de vroege lessen en aangezien ik die niet heb moest ik gewoon naar school (ja ik ben heel zielig!). Afgelopen weekend zijn we vrijdag overdag naar Asheville geweest om de Nederlandse jongen Thymen weer af te zetten (die was vanaf woensdag weer op de campus geweest). Vrijdag avond gingen we naar een 'black party'. Dit bleek een grote hal te zijn met een tafel voorin met een laptop en wat boxen en heel veel 'black people'. Het was niet helemaal ons feestje maar wel leuk om een keer mee te maken! Zaterdag en zondag overdag was het prachtig weer en zijn we gaan beach volleyballen in een park. Twee prachtige dagen en ik ben zelfs al een beetje verkleurd! Valt het jullie ook op dat het in 1 week zowel sneeuwt als 18 graden is?! Houdt het in ieder geval lekker afwisselend:) Zaterdagavond was een iets minder groot succes, twee huisfeesten opgezocht die niet echt geslaagd bleken te zijn en uiteindelijk bleek de kroeg Boneshack bezet te zijn door oude mensen met techno muziek. Het eten bij de Mac was uiteindelijk het beste gedeelte van de avond haha.

De plannen voor de rest van deze week: vanavond een filmpje pakken, morgen waarschijnlijk Boneshack en in het weekend misschien naar Charlotte. Maar aangezien de plannen hier net zo snel veranderen als het weer is nog niets zeker. Ow, en tussen door nog leren voor twee exams volgende week donderdag.

Heel veel liefs en tot schrijfs!

p.s. nog een klein detail, afgelopen zaterdag is de klok hier een uur vooruit gezet. Het tijdsverschil is nu 5 uur met Nederland (hier is het 5 uur vroeger dan in Nederland). Dit blijft tot dat de klok in Nederland verzet wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cullowhee

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 12489

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: