Daily life - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Daily life - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Daily life

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 Februari 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Dag lieve lezers!

Mijn laatste blog is weer bijna 10 dagen geleden dus wordt het weer tijd voor een nieuwe. Op dit moment zit ik in de bieb waar ik mezelf vanaf 2u vanmiddag opgesloten heb. Het is nu half 7 dus ik vond het onderhand wel tijd voor studie ontwijkend gedrag. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik mijn blog schrijf, als ik ga bedenken wat ik wanneer gedaan heb wil ik nog wel eens dingen verkeerd plaatsen. De weken lopen vloeiend in elkaar over met enig gebrek aan vast ritme waardoor ik niet meer weet wat ik in welke week gedaan heb. Moet eerst mijn vorige blog terug lezen voor ik weet waar ik gebleven was en dan heel hard nadenken wat ik daarna allemaal gedaan heb.

Afgelopen anderhalve week is voor school redelijk rustig geweest omdat ik de week daarvoor mijn exams gehad had. Vorige week door de weeks niet echt gefeest dus was een rustige en relaxte week. Door overschot aan tijd ben ik op maandag zelfs naar de gym geweest. Iedereen moest het weten, ik was zo trots op mezelf! Ik heb een prachtig ritme te pakken, 1 x per 3 weken naar de gym. Ik werd er hier fijn aan herinnerd dat dat niks helpt, maar ach, als ik mezelf er maar goed bij voel denk ik dan:) De Nederlandse jongen Joey moet voor een van zijn lessen een verslag schrijven waarin hij iemand motiveerd. Hij heeft mij gekozen om mij te motiveren om meer naar de gym te gaan. In zijn verslag ga ik 3x per week naar de gym.... Ik ben blij dat hij alles verzint! En ik vraag iedere keer: en, ben ik al gemotiveerd? Gaat het goed? En ik krijg iedere keer een positief antwoord dus dat komt helemaal goed met mijn motivatie om naar de gym te gaan (op papier in ieder geval!).

In het weekend zijn we op vrijdag naar Asheville gegaan voor de verjaardag van een Amerikaans meisje (Lydia). Ze was de maandag ervoor 21 geworden, een goede reden voor 'bar hopping' in Asheville. Van te voren uiteten geweest in een goed restaurant waar ik heerlijk gegeten heb. Er waren meer mensen gekomen dan verwacht dus moesten er vier mensen apart zitten. Aangezien we de Nederlandse jongen die in Asheville woont hadden opgepikt waren we met 4 Nederlanders. Dat was dus een Nederlands diner, het voelde raar om zo lang achter elkaar een gesprek in het Nederlands te hebben met 'zo veel' mensen (4). Wel heb ik flink gelachen om grappen die je alleen in het Nederlands kan maken, vertalen naar het Engels heeft geen zin. Vervolgens hadden ze in de eerste bar pooltafels en dart borden. De Nederlanders gingen heel fanatiek darten en de Amerikanen stonden toch raar te kijken. Neimand van de Amerikanen kende het spel of de puntentelling. Nadat we ze het uitgelegd hadden werd er ook door de Amerikanen fanatiek mee gedart. Het was een rare beleving, ik had verwacht dat ze dat in Amerika ook wel zouden kennen, niet dus! Zaterdagavond was een feestje in mijn kamer waar we ons prima vermaakt hebben met kaartje blazen, ' ik heb nog nooit' en de nodige biertjes.

Aangezien het dinsdag (gister) 'advising day' was waren er geen lessen. Op deze dag heeft iedereen een afspraak met zijn advisor voor lessen in de volgende semesters. Aangezien ik hier maar 1 semester ben had ik heel de dag vrij. En een vrije dinsdag is natuurlijk reden voor een feestje op maandag! Wat resulteerde in een geslaagde avond op de kamer met wat biertjes.

Dinsdagochtend zowaar ook nog wat nuttigs gedaan, onze minivan voor onze trip naar Miami in de spring break geboekt!! Nu staat ons niets meer in de weg om 25 maart naar Miami te crossen voor een prachtige spring break! Ik kan echt niet wachten!!

Dit was het weer voor deze keer, tot schrijfs!

Liefs!

  • 28 Februari 2013 - 07:20

    Lisa:

    Leeuk Inge! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cullowhee

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 12488

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: