Study + Party, how to do it - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Study + Party, how to do it - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Study + Party, how to do it

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 Februari 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Dag lieve allemaal,

Afgelopen week is weer voorbij gevlogen! Man ik heb zelden zo'n rare, hectische, leuke week gehad. Aangezien ik afgelopen week drie exams had (maandag, dinsdag en donderdag) was er een aangepast ritme nodig om het studeren en feesten vlekkeloos in elkaar over te laten lopen. Het begon met zondag avond studeren tot 2u 's nachts aangezien mijn weekend een tikkeltje te leuk was voor mijn exam van maandag. Als gevolg daarvan overdag moe zijn dus een dutje van 3 tot 6 in de middag en na het dinner weer studeren tot midden in de nacht. Dinsdag was het na school tijd om het suprise feestje van Joey en Jerome vorm te geven. De boodschappen werden gedaan en de verjaardagstaart met foto werd opgehaald. Na een hoop gestress was uiteindelijk toch alles op tijd klaar en werden Jerome en Joey goed verrast om iets voor 12. We hadden Amerikaanse vlaggen als cadeau waar iedereen wat op geschreven had, waar ze gelukkig erg blij mee waren. Uiteraard eindigde we met een taart gevecht met als gevolg taart in ons gezicht en haar. Na alle zooi opgeruimd te hebben zijn we op de kamer van Michael beland om Joey zijn eerste legale biertje te laten drinken. Dit eindigde in een laatste biertje om 6u 's ochtends, op een dinsdag... I love college life!

Woensdag uitgeslapen (les om 11.15) en overdag en 's avonds weer tot in de late uurtjes gestudeerd om donderdag toch goed te kunnen presteren op mijn exam. Donderdag na school een dutje gedaan want 's avonds moesten we weer op stap naar boneshack, waar Joey zijn eerste avondje stappen als 21+ had. Weer een geslaagde avond! Vrijdag een rustige dag gehad en niet op stap geweest, iedereen heeft die nacht minstens 12u geslapen. Blijkt dat studeren een uitputtende werking kan hebben!

Zaterdag hebben we met een aantal mensen een vriendin van een spaans meisje van het vliegveld opgehaald in Asheville. Aangezien de Nederlandse jongen Thymen in Asheville woont zijn we bij hem gaan eten. Hij had gekookt mét groenten, HEERLIJK!! Een van mijn beste maaltijden in Amerika, gekookt door een Nederlander haha. Een minpuntje was dat we door een sneeuwstorm moesten rijden om in Asheville te komen. Dit was nogal eng en we hadden nooit verwacht dat het weer zo slecht zou zijn, dat veranderd met de minuut hier in de bergen! Gelukkig hebben we het er goed vanaf gebracht en zijn we op de weg terug rechtstreeks naar een huisfeest gegaan. Dit was weer een pracht van een feestje! Aangezien de wegen buiten erg gevaarlijk waren met 'black ice' (ijs op de weg wat je niet kan zien) werd er besloten om daar te blijven slapen. Misschien had dit ook een tikkeltje te maken met het feit dat niemand wilde bobben, maar die kans acht ik zeer klein:) Zondag hebben we geprobeerd 'bear lake' (een groot meer) te vinden, zou 20 minuten rijden moeten zijn en een meisje wist waar het was. Na 2u rondgereden te hebben, hebben we uiteindelijk een glimp van het meer opgevangen van veraf en was het 5u en sloot het park. Dus zijn we maar weer terug gegaan haha, echt een succes verhaal! Gelukkig is het prachtig om rond te rijden in de bergen dus was toch een prima dag besteding.

Achteraf blijk ik een prima studie/feest ritme te pakken te hebben, voor alle drie de exams een A- gehaald!:) Blijkt dat drie keer per week tot sluitingstijd in de bieb zitten toch ergens goed voor is. En met die wijze les wil ik weer afsluiten voor vandaag.

Liefs en tot schrijfs!

P.s. Ik vind het leuk om jullie berichtjes te lezen, laat me weten hoe het met jullie gaat:) Blijf ik ook op de hoogte van jullie!

  • 19 Februari 2013 - 19:43

    Mayke:

    Inge!!

    Ik blijf jouw blog ook trouw lezen hoor!! Goed om te lezen dat je examens allemaal goed gaan en dat dit niet hoeft af te doen aan het gefeest :). Kan me op dit moment weinig voorstellen bij sneeuw, slecht weer en al helemaal niets bij 'black ice' haha. vandaag wel voor het eerst in lange tijd regen gezien (ja, het leven is zwaar hier) en laatst in de bergen hier wel hagel, hihi.

    Het harde werken gaat hier nu ook wel beginnen, maar hier zijn ook minder feestjes door de week :) Hoop dat ik het er dus net zo goed als jij vanaf ga brengen.

    Heel veel liefs! Ik lees je de volgende keer weer!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cullowhee

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 12478

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: