My first story.. - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu My first story.. - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

My first story..

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Januari 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Zoals ik sinds afgelopen zondag veel dingen voor de eerste keer heb gedaan ga ik nu ook voor het eerst een blog schrijven. Ik ben pas drie dagen weg maar het lijken wel drie weken, lekker cliché I know.. De reis was goed behalve dat in Asheville mijn koffer wegbleef en deze nog in Chigaco stond. En de volgende ochtend blijkt dat mijn koffer die avond wel al in Asheville was maar dat er daar wat mis gegaan was, goed bezig die Amerikanen. Mijn eerste avondmaal was uiteraard mac donalds, die tegenover mijn hotel zat. Ik zeg tegen de taxichauf dat die wel gesloten zou zijn om 11u 's avonds, waarop de chauf zegt: nee hoor, die is 24/7 open. Mijn reactie: ofcourse, it's America! Had ik kunnen weten..

De volgende dag werd ik opgehaald om naar de campus gebracht te worden waar ik een heuse 'cat card' (schoolpas) heb gekregen waarmee ik mijn eigen 'dorm' in kan. Een dorm is precies zoals in de films, een soort groot flatgebouw met heel veel slaapkamers en een aantal gedeelde ruimtes zoals een keuken. Bij aankomst bleek ik geen kamer te hebben dus dat moest nog even gefikst worden, anders mocht ik op de bank slapen bij een Amerikaanse studente. Oké dat is lekker geregeld op de uni, NOT! Alle mensen zijn wel heel aardig en gelukkig werd het opgelost zodat ik niet op de straat hoefde te slapen:) Gelukkig heb ik samen met mijn roommate een eigen badkamer met wc, douche en wastafel dus ik mag niet klagen. Er zijn huizen waar ze 4 douches met 40 man of meer moeten delen dus een badkamer voor twee is luxe! Heb alleen mijn roommate nog niet gezien dus ben heel benieuwd! Verder ben ik uiteraard naar Wal-mart geweest waar ze echt álles hebben, soort supermarkt-kledingwinkel-elektronica zaak-schoenenwinkel-boekenwinkel-ennogveelmeer ineen. En uiteraard is die 24/7 geopend, zoals zoveel dingen hier. Op mijn kamer was alleen een matras aanwezig dus maar meteen een kussen en deken gekocht zodat ik de eerste nacht zou kunnen slapen. Ook een telefoon gekocht dus ik heb nu een heus Amerikaans nummer, hoe cool is dat! (ben al bijna een echte Amerikaan haha) Die ga ik jullie lekker niet geven om realy expensive calls te voorkomen hihi.

Op de campus zelf is het nog uitgestorven, die gaat officieel vrijdag pas open. Dan ga ik pas het echte campus leven meemaken met alle drukte erbij. De campus licht midden tussen de bergen en de afgelopen twee dagen met volop zon ziet de omgeving er echt super mooi uit, kan niet wachten om er op uit te trekken! Morgen begint de introductie dus ben benieuwd wat ze me allemaal gaan vertellen:)

Nog even om jullie uit de droom te helpen: niet alle Amerikanen zijn dik, wel hebben ze écht heel veel verschillende soorten fastfood ketens die 24/7 open zijn. Dus het is de vraag of jullie mij nog herkennen als ik terug kom;) Mjom Mjom Mjom!

Spreek jullie later! ××

  • 09 Januari 2013 - 08:17

    Lisa:

    Haaa Inge!

    Klinkt goed! Met een beetje mazzel krijg je een leuke roommate :)
    Zelf ben ik op dit moment de laatste hand aan het leggen voor mn eigen American Dream, fingers crossed! Haha :)

    Heeeeeel veel plezier op je introductie vandaag! Wordt vast leuk!

    Oja, je moet ook even foto's erop knallen, haha

    Dikke kus en LIEEEEFDE!

  • 09 Januari 2013 - 09:24

    Sanne Van Agt:

    heeeey, daar is het eerste verhaaltje!
    klinkt allemaal goed, nog ff genieten van de rust
    en dan kan het echt allemaal beginnen!

    xxxx

  • 09 Januari 2013 - 09:49

    Hans Van Bijsterveldt:

    Zo,zo,zo,zo Goed dat je af en toe een blog moet schrijven dan kan je het allemaal een beetje op een rijtje houden. Het tempo van events zal nog wel hoger worden. Niet voor niets het land van de onbegrensde mogelijkheden..... Geniet er maar gruwelijk van, het gaat super. Spreek je nog via de Skype. Groetjes, Pa.

  • 12 Januari 2013 - 11:55

    Bart Borsten:

    Hey Inge,
    Leuk living the american dream. Ik zie wel dat het je goed afgaat. Ik hoop dat je een leuke room mate hebt en dat je een super leuke tijd tegemoet gaat. Je hoeft ons hier niet te missen, want het leven hier blijft toch maar hetzelfde.
    Heel veel plezier daar!!!!
    Groetjes Bart

  • 14 Januari 2013 - 12:12

    Myrthe:

    Oww Ing!

    Wat een geweldig eerste verhaal! En ik hoor je het al helemaal vertellen... :D
    Pff gaat daar de tijd sneller ofzo? Je hebt daar nu al zoveel mee gemaakt en je bent er eigenlijk nog maar pas, alles zal natuurlijk ook wel even wennen zijn. Maar vergeet niet ook voor ons voelt het alsof je al 3 weken weg bent! :(

    Geniet nog lekker van je tijd en natuurlijk heel veel succes op de Uni!
    Hopelijk blijf je zulke leuke gezellige en prachtige verhalen schrijven.
    Ik geniet hier erg van!

    Tot schrijfs..

    Liefs x
    Myrthe

  • 20 Januari 2013 - 17:34

    Buurman Ad:

    Hoi Inge, wat een verhalen die ik van je gevonden heb. We zijn erg blij voor jou ,dat je het zo goed naar je zin hebt zover van huis. Wij zeggen altijd: INGE MAAKT HET WEL, en dat blijkt nu ook al weer. Als je het zo goed naar je zin hebt dan is het zo weer Juni, geloof je buurman maar!!!!
    Veel succes en we blijven je volgen !!!~Ad de buurman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cullowhee

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 12486

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: