Introductie - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Introductie - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Introductie

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Januari 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Samenvatting voor de mensen die niet het hele verhaal willen lezen:
Het gaat goed en ik heb het enorm naar mijn zin!:)
Het verhaal is nogal lang geworden, ik waarschuw jullie alvast...

Nu ik mijn blog ga schrijven ben ik aan het bedenken wat ik de afgelopen 5 dagen allemaal gedaan heb. Het lijkt wel alsof ik drie dagen in iedere 24 uur gestopt hebt. Tijdens de introductie heb ik alle internationale studenten leren kennen en het is een hele leuke mix van mensen. Met studenten uit Zuid-Afrika, Finland, Frankrijk, Brazilië, Saoedi Arabië en Nederland zitten er nogal wat verschillende culturen bij elkaar. Dan komen er natuurlijk ook nog de Amerikanen bij wat het plaatje compleet maakt. Het is echt heel leuk om van alle verschillende mensen te horen hoe ze bepaalde dingen noemen of doen. Uiteraard hebben de Nederlanders die voor mij hier waren de Amerikanen al het nodige Nederlands geleerd: Neuken in de keuken, kutwijf, houd je mond, dikke billen, vetklep. Ze hebben een heel goed beeld van Nederland dus hahaha. Zo kan ik roddelen met de Amerikanen óver de Amerikanen zonder dat de andere Amerikanen het verstaan, snappen jullie het nog? Het accent erbij maakt het af en toe wel lastig om te verstaan maar wel heel grappig!

Met de introductie hebben ze uitgelegd hoe alles werkt op de campus en heb ik mezelf geregistreerd voor lessen. Voor sociale en culturele antropologie, introductie in forensische antropologie en humane osteologie. En nee het is geen schande als je op internet op moet zoeken wat dit allemaal betekend want dat moest ik zelf ook in het begin haha. Zelfs nu is het af en toe nog een beetje vaag dus ik hoop dat ik na dit semester er alles over kan vertellen:) één klas waar ik nog in probeer te komen was vol maar in deze week kunnen mensen zichzelf nog uit en inschrijven voor lessen of docenten kunnen leerlingen die niet op komen dagen uitschrijven dus ik heb nog goede hoop dat ik er in kom:) Tijdens de introductie kregen we ook twee maal een diner. Het eerste diner was lasagne met 0,0 groenten erin, alleen pasta, gehakt een veeeeel kaas. En 'salade', blaadjes sla, croutons en dressing, wauw die Amerikanen houden echt van vitamine! NOT.. De avond daarna was het Mexicaans waarvoor ze al meer groenten wisten te vinden, gelukkig:) Verder was het overdag veel uitleg over van alles en nog wat. Op 1 van de avonden zijn we met z'n alle (14 mensen) naar de film geweest en daarna bij iemand thuis geweest, 'just to hang out'. Gewoon in de woonkamer met 'soda' (fris), bier en een waterpijp (jammer van dat laatste) en wat muziek op, was een gezellige avond. De twee avonden daarna zijn we in de loby van een van de 'dorms' (weten jullie nog wat het is?;)) geweest 'just to hang out'. 'Hang out' daar zijn ze hier nogal van omdat er op de campus zelf geen kroeg of café te vinden is dus moeten ze wel ergens gewoon chillen. In die lobby staat een pinpong tafel, pooltafel, airhockey tafel en een tv met wat banken dus daar konden we ons prima vermaken. Beetje spelletjes spelen en ouwehoeren is altijd leuk! Al kon ik met de spelletjes uiteraard niet winnen.... Helaas mag er hier 'in public' niet gedronken worden dus lekker een biertje/wijntje erbij zit er niet in, dat moet je dan op je kamer doen maar dat is niet bepaald gezellig.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn aller eerste basketbal wedstrijd gekeken en hebben de Catamounts (team van de school) gewonnen! Was leuk om een keer te zien al zijn sommige spelregels nog niet helemaal duidelijk, maar dat komt vast goed komende vier maanden:). Later de avond hebben we bij vrienden van een Amerikaans meisje in huis gezeten en American Football gekeken en hamburgers en hotdogs gegeten. Ook hebben we 'Cornhole' gespeeld, hierbij gooi je met vier zakjes gevuld met bonen op een plank met een gat erin en probeer je door het gat of op de plank te gooien. Het team tegenover je probeert hetzelfde (er zijn twee planken tegenover elkaar) en iedere ronden worden de punten geteld. Echt een spel van hoogstaand niveau dus, gelukkig nog goed te spelen na een aantal biertjes. Verrassend genoeg was ik redelijk goed in dit spel van hoog niveau, waar ik uiteraard trots op ben:) Later de avond zijn we naar een bar geweest, wat ik wel leuk vond maar de meeste van de andere niet. Die vonden het 'te warm en te druk', ik vond het 'gezellig biertjes drinken in de kroeg':) Al zijn er een aantal onder de 21 die daar niet mochten drinken dus het kan daar aan gelegen hebben.... Daarna zijn we weer bij vrienden van een Amerikaan thuis gaan zitten waar we drank spelletjes gedaan hebben, zoiets als kingzen en 'ik heb nog nooit...' (never have I ever... Ja zo zeggen ze het echt!) Vooral dat laatste bracht heel wat hilarische verhalen naar boven dus we hebben ons daar uitstekend vermaakt.

Misschien valt het jullie al op dat we nogal vaak bij mensen thuis zitten. Echt alle Amerikanen zijn zo ontzettend vriendelijk en gastvrij hier! Als wij met een stuk of 6 internationale studenten en een paar Amerikanen waarmee ze bevriend zijn aankomen zetten mogen we meteen allemaal binnen komen. Staan ze op om ons te laten zitten en vragen ze of we wat willen drinken (bier of fris). Ook regelen ze een bbq met hamburgers en hotdogs en mogen we gewoon mee eten, as much as you can! Dan vraag je of je wat moet betalen, 'nee hoor dat hoeft niet, ben je gek!' Dit is echt super aardig en geeft je het gevoel dat je enorm welkom bent en daardoor voel ik me hier helemaal thuis:). Iedereen vraagt waar je vandaan komt, dan zeg ik the Netherlands zeggen hun: ow coooool! Komt de volgende die uit Finland komt, zeggen hun: ow coooool! hahaha en zo gaat het bij iedereen. Ze zijn zo enthousiast en willen je graag een goede tijd bezorgen, echt super!:) Door deze gastvrijheid heb ik al een grote groep mensen leren kennen en kom ik zelfs 'bekende' tegen als ik over de campus loop, dat is een super fijn gevoel:)

Verder heb ik hier een 'mealplan'. Dit zijn een bepaald aantal maaltijden en een geld bedrag waarmee ik op de campus kan eten. Met de maaltijden kan ik 'upstairs' in de 'cafetaria' eten. Dit is een enorme kantine met een stuk of zes verschillende eet kramen. Ze hebben echt van alles, een sandwich bar (soort subway), pizza's en pasta's die vers gebakken worden, een kraam waar ze aardappelen, vlees, groenten hebben, fastfood kraam (zo noem ik het) waar ze iedere dag wat anders maken als hamburgers, hotdogs, grilled cheese sandwiches enz, een salade bar, een cereals bar (ontbijt) en uiteraard een toetjes bar inclusief heeeerlijke coockies en een ijsmachine. Als je een maaltijd af laat schrijven kun je daar zoveel eten als je wil 'as much as you can'! Mij doet het steeds denken aan een buffet in een all-inclusive resort op vakantie. Dit is uiteraard niet goed voor de lijn omdat het zo verleidelijk is om toch nog een keer iets te halen en om de ongezonde dingen te eten ipv de gezonde. Het lukt me nog redelijk, ik heb de ijsmachine nog niet aangeraakt en heb nog geen hamburger op. Wel ben ik al gezwicht voor de coockies, die worden mijn ergste vijand in de oorlog tegen de kilo's! Met het losse geld bedrag kun je op andere plaatsen op de campus eten waar het eten beter is, als ik de Amerikanen moet geloven. Dit betekend niet gezonden maar vooral lekkerder. Dit heb ik nog niet gebruikt dus daar weet ik nog niet zoveel van, ik weet alleen dat ik er ook bij bijvoorbeeld starbucks koffie voor kan halen en zo zijn er nog meer tentjes op de campus. Ik kan er ook pizza mee laten bezorgen tot 2u snachts ofzo, ook al zo'n fantastisch idee van de Amerikanen!

Op de campus zit gelukkig ook een enorme fitnesszaal waar ik gratis gebruik van kan maken. In die fitnesshal zit een indoor renbaan zodat je binnen je rondjes kan rennen. Ook is er een enorme klimwand en gymzalen voor basketbal, allemaal gratis! Het zal jullie vast niet verbazen dat ik hier nog geen gebruik van gemaakt heb, sportfanaat dat ik ben haha. Ik heb niet eens mijn sportschoenen mee genomen, oepsie! Maar morgen ga ik er toch echt aan geloven dus ben benieuwd wat ik daar over in mijn volgende verhaal ga vertellen. Waarschijnlijk een heel zeur verhaal over spierpijn haha

Ook is er echt een ENORME bibliotheek met een berg aan studiemateriaal hier! En voor als er iets niet is kunnen we het opvragen en gratis laten afleveren bij de bibliotheek, zelfs als het uit china ofzo komt. Was ik niet echt van plan, maar de mogelijkheid is er, goed om te weten!

Vandaag heb ik mijn eerste les gehad, dat was erg makkelijk. We hebben onszelf voorgesteld en de syllabus doorgelezen. Als het op dat niveau blijft hoor je mij niet klagen haha maar ik ben bang dat het nog wel een aantal tandjes omhoog gaat. Gelukkig zijn er best wel een aantal Nederlanders mij voorgegaan en die hebben het blijkbaar allemaal goed gedaan, dan zou je toch denken dat het mij ook wel moet lukken:)

Wauw mijn verhaal is een stuk langer geworden dan ik had verwacht..
Owja ik heb ondertussen ook een roommate, Yolanda uit New Jersey. Jullie denken waarschijnlijk meteen aan de MTV show, daar moest ik in ieder geval wel meteen aan denken haha. Gelukkig is het een aardig meisje en we kunnen goed opschieten, zij is ook 21:) Misschien wil ik toch mijn eigen kamer aanvragen omdat je dan geen rekening met iemand anders hoeft te houden en lekker je eigen ding kan doen. Maar thuis komen en iemand om mee te praten is ook fijn, dus ik ben er nog niet uit. We kunnen de 22e januari een roomchange aanvragen dus ik heb nog even de tijd om er over na te denken:) Het vervolg horen jullie nog!

Kort samengevat, het gaat heel goed met me en tot nu toe heb ik de tijd van mijn leven!

Dikke kus!

  • 15 Januari 2013 - 08:48

    Mayke:

    Hey chick!

    Alleen maar leuk dat het verhaal zo lang is!! Super leuk om zo'n enthousiast verhaal te kunnen lezen! :)
    Enjoy! En we zien de volgende wel weer verschijnen. Kuss!

  • 15 Januari 2013 - 10:38

    Theo Velders:

    Hoi Inge,

    Een leuk verhaal en zoals je ziet ben ik het aan het volgen !!!
    Geniet er van maar dat hoef ik gezien jou verhaal niet te vertellen.

    Ik kan jou eventueel een scan van het boekje toesturen als je dat zou willen, er was niets van gekomen om het bij jou thuis te brengen voordat je vertrok.

    Groetjes Theo Velders.

  • 15 Januari 2013 - 11:04

    Lisa:

    Hee Inge!

    Ooooh wat klinkt het allemaal supergaaaf! Ben blij dat je je er nu al thuisvoelt en dat je het naar je zin hebt! Heel veel plezier nog verder!

    xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cullowhee

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 12485

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: