Eerste lesweken - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu Eerste lesweken - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Inge Bijsterveldt - WaarBenJij.nu

Eerste lesweken

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Januari 2013 | Verenigde Staten, Cullowhee

Tussen al het studeren (lees plezier maken) weer even tijd gemaakt om mijn blog te schrijven. Het is iedere keer weer verbazingwekkend om her te beleven wat ik allemaal gedaan heb:)

Mijn tweede lesweek zit er bijna op en het bevalt prima tot nu toe. De lessen zijn goed te volgen en ik zit in alle klassen waar ik in wilde zitten. Ik heb netjes het minimum van 12 credit hours dus dat moet goed komen aan het eind van het semester. Heb vandaag mijn eerste 'quiz' gehad, een kleine toets in de klas. We hebben het later besproken en heb hem wel goed gemaakt, dus de eerste voldoende is binnen! Volgende week donderdag mijn eerste echte 'exam' waar ik een stuk banger voor ben. Alle botten in de schedel en alle gaatjes, deukjes, naadjes, bultjes en noem maar op.. Dat wordt komend dagen dus studeren, wat hier helaas niet mijn favoriete bezigheid is (thuis trouwens ook niet..).

Afgelopen week(end) zijn we donderdagavond en zaterdag uit geweest naar de plaatselijke kroeg 'boneshack' waar de Amerikanen dansen alsof ze zo ongeveer seks hebben op de dansvloer. Ik heb me prima vermaakt met mensen kijken en ook behoorlijk verbaast. Die Amerikanen schamen zich werkelijk nergens voor (in ieder geval de Amerikanen die daar dansen). Ze hebben er bier, muziek (hiphop xD) en je kunt er mensen kijken dus is een prima combi voor mij. Een van de Nederlandse jongens hier is 20 en is jarig op 1 juni (1-7 dag-maand), alleen de Amerikanen draaien de datum om. Die denken dat hij jarig is op 7 januari (1-7 maand-dag) dus hij kreeg netjes een bandje voor 21+. In heb begin snapte we er niks van maar we hebben er flink om gelachen! haha Vrijdag avond zijn we gaan bowlen wat echt een super avond was!! Uiteraard was ik twee van de twee potjes laatste maar dat mocht de pret niet drukken (je raakt er aan gewend haha). Een meisje had ook de drie jongens in ons team verslagen dus onze avond was geslaagd! Zaterdag overdag zijn we gaan winkelen wat ook een super dagbesteding was! Was 2,5 uur rijden dus op de terugweg bewust geslapen in de auto zodat we 's avonds naar de kroeg konden haha. Zondag overdag wat geleerd en een filmpje gekeken, lekker relaxte zondag. Maandag waren we vrij omdat het Martin Luther King dag was (lang leven Martin Luther King! haha). 's Middags was er volleybal waar ik aan mee gedaan heb. Was enorm leuk om weer te doen dus hoop dat het vaker georganiseerd wordt, dat ga ik in ieder geval proberen. Eindelijk een spelletje waar ik wel mee kon winnen haha. Helaas wel blauwen knieën nu, maar dat overleef ik wel:)

Verder is het vandaag weer donderdag, de schoolweek van 4 dagen zit er bijna op dus wordt het weer tijd voor een feestje vanavond. Eest een basketbal wedstrijd vanavond en daarna party party, ik heb er weer zin in!

Hopelijk gaat daar alles in het bevroren kikkerlandje ook goed en tot schrijfs!

Liefs ××


  • 28 Januari 2013 - 12:12

    Bart Borsten:

    Hey inge,
    Super leuk en nog prestatie ook. Het amerikaanse leventje bevalt goed. Ook het engels praten en volgen is geen probleem zie ik wel.
    Heb je als iets van de omgeving kunnen zien, of is het vooral school en bonesshack?

    Ik ben wel een beetje jaloers.
    Heel veel plezier nog.

    Groetjes Bart

  • 30 Januari 2013 - 19:21

    Maaike Van Agt:

    Leuk om te lezen Inge!
    Veel plezier en zet hem op met dat 'exam'... moet lukken!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cullowhee

Inge

Ik ben Inge van Bijsterveldt en ben 21 jaar oud. Ik doe op dit moment de studie Forensisch Onderzoek en ga hiervoor de minor Forensic Antropology doen in North Carolina, in Amerika.

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 12479

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Studeren in Amerika

Landen bezocht: